My Little Coven

My Little Coven
Lovely Dovely

Friday, December 27, 2013

Kembali Mencari Insani....


Bismillah......

Hujan menyirami lagi
Saat terpandang langit kasih
Fikiran memutar satu persatu
Wajah polos suci bersih
Hati tersentuh dengan jalinan kasih
Jiwa merendah insaf dan syukur
Suatu waktu lama dahulu
Aku menyusur denai 
Mencari erti kasih yang suci
Memberi cinta dan harapan dicintai
Denai itu tidah selalunya indah
Mentari juga tidak bersinar selalu
Bayu enggan menghembus saban waktu
Betapa detik itu aku gagal
Gagal mengenal anda bencana
Ya bencana sebagai khifarah khilaf insaniku
Aku masih leka mengejar cinta manusia
Aku sengaja lupa di mana cinta sebenarnya
Melalaikan diri dengan dunia
Memekakkan deria dengan panggilan CintaNya
Membutakan akal dengan nafsu
Ruginya aku
Sungguh aku tersangat rugi oleh waktu
Ombak pertama hanya memukul lembut
Namun aku hampir kelemasan
Tercungap mencari nafas
Terlelah mencari pautan
Dan hampir saja aku menyerah
Membenarkan jiwa mati
Namun demi terpandang amanah Ilahi
Jiwa tersentap
Akal terpukul
Deria terbuka
Bisikan nurani berbisik lembut

"Kembalilah kembalilah kepada pencipta mu. Apa kau lupa siapa kau? Mengapa ingkar dnegan lafaz janji sebelum kau ke dunia? Bangun dari kelekaan nafsumu. Lihat Dia masih memberikan waktu"

2 tahun berlalu
Membawa aku menyusuri denai baru
Membuang rasa malu mencari ilmu
Mencari ilmu mengenali Sang Pencipta
Kerna aku tak mahu dihamba nafsu
Kerna aku tak rela Islam tanpa faham
Kerna aku masih diberi waktu....

Ummi Dayana

No comments:

Post a Comment

Tq for reading